Oproep !


Begin september hebben wij bedacht om in oktober een maand vegetarisch te eten. Ik ben vaak degene die kookt, omdat ik meestal eerder thuis ben dan Maarten. Ik vind koken erg leuk en heb een aantal kookboeken staan van Nigella Lawson en Jamie Oliver. Ook heb ik zelf een mapje waarin ik leuke recepten plak en schrijf die ik tegenkom in bijvoorbeeld de Allerhande. Daarnaast kijk ik 24Kitchen, Masterchef, My Kitchen Rules en andere kookprogramma’s.
In het weekend is het leuk om soms wat langer in de keuken te staan, maar doordeweeks heb ik echt geen zin om uitgebreid te koken. Het belangrijkste van recepten vind ik dat ze gemakkelijk en snel te maken zijn, niet veel ingrediënten nodig hebben en lekker zijn. Inmiddels heb ik een behoorlijke lijst van (bij)gerechten die ik geregeld maak (MET VLEES!!!)
Als voorbereiding op oktober heeft Maarten twee kookboeken gekocht “Vegalicious” van Alice Hart en “Slechts vijf ingrediënten – vegetarisch”. Ik zal gedurende de maand even laten weten of er recepten tussen staan die ik nog een keer zal maken.

Toch doe ik hierbij een oproep om lekkere vegetarische recepten door te geven bij de ‘comments’ in de blog. Ik hoor liever van anderen wat zij lekker en gemakkelijk te maken vinden, dan dat ik dit aanneem van een chef-kok. Ik heb ook “15 minute-meals” van Jamie Oliver en ik weet niet wie het lukt, maar ik heb nog nooit in 15 minuten een gerecht van hem gemaakt. Ik ben namelijk eerst 15 minuten bezig met alle ingrediënten bij elkaar te pakken en daarna duurt het snijden en bereiden nog zeker een half uur. Dus het zou fijn zijn als een niet-chef-kok een 15-minuten-vegetarische-maaltijd heeft.
Laat het maar even weten!

Reacties