Aioli in een wrap met falafel en salade



Aioli

Dit recept heb ik ergens een keer zien staan en heb ik toen overgeschreven. Deze hoeveelheden houd ik ongeveer aan.
ingrediënten
- 4 eetlepels halvanaise/light mayonaise             - 2 theelepels dijonmosterd
- sap van een halve citroen (1,5 eetlepel)           - 2 tenen knoflook
- 2 eetlepels olijfolie                                                     - tabasco

Meng de mayonaise met de olijfolie en de mosterd, hier kun je evt. nog wat citroenrasp doorheen doen. Pers de knoflook erboven uit. Voeg vervolgens het citroensap en een aantal druppels tabasco toe. Ik doe meestal 6-8 druppels, maar ik voeg er steeds 2 toe en proef dan even met een stukje brood.

Deze dip kun je gebruiken om ’s avonds brood in te dippen, maar wij gebruikten het in een wrap.
Verwarm de wrap even voor, strijk er een eetlepel (of meer) aioli in. Leg hier 2 doorgesneden falafelbolletjes op. Vervolgens nog wat salade erbij, zoals sla, komkommer en tomaat en wat feta.
Vouw vervolgens de wrap dicht.

Reacties